fredag 30 januari 2009

Egentligen är jag i Karlstad...

Egentligen är jag i Karlstad (visste ni förresten att "sola i Karlstad inte betyder att det "är så soligt där" utan refererar till en servitris som spred glädje och värme på cafét hon ägde? Det var hon som kallades för "sola i Karlstad"! Så nu vet ni det!).

Det är alltså där jag är, om än inte med kroppen. Den reste till Stockholm där den befinner sig ett kort tag för att vara med på författarcentrums dag. Resten av mig är på Värmlandsoperan. Där pågår repetitioner till en "CirkusOpera" som jag regisserar.

Fast plötsligt, för en stund, då jag hörde alla dessa författare, alla dessa idéer, tankar allt detta mod och denna lust att berätta och denna sal med nyfikna människor, då var jag i Stockholm, hela jag, ej längre kvar i Karlstad, utan på ABF huset i Z-salen, fylld av "ja"... då landade hela jag i Stockholm

tack!

h.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter gott Henry...

Anonym sa...

Sola, blev på äldre dar en rätt inflytelserik kvinna i vår stad. Jag tror inte jag har fel när jag hävdar att hon förmodligen var en verkligt stark, inspirerande, klok och solig personlighet.

Ja, ungefär som du Henry...
;-)


kram!