fredag 30 januari 2009

Hurra hurra det är författardag idag

Så ljuvligt, all denna förväntan, hur ofta får förväntan och infrielse (nytt ord, kolla inte NE) rymmas i ett och samma rum, ännu mindre sal, zal med Z för så är det på ABF-huset i Stockholm, här och där jag är just nu. Där borde det ha varit ett frågetecken men det är inte. Jag är upprymd och uppfylld av Peter Arrhenius, Lilian O Montmar, Kristian Carlsson, Malin Isaksson, Mats Kempe och åhhhhhhhhhhhhhh: Daniel Boyaciouglu. Så mycket sorg och smärta framförd med ett litet leende där inne i skägget och sen blir det plötsligt så roligt att jag inte kan komma på en enda liknelse. Patrik Rochling, serietecknare får mig att tänka att jag aldrig mer kommer kunna sätta in bilder i ett fotoalbum utan att betänka de tusen andra möjligheterna och Malin Isaksson, hon har verkligen satt griller i huvudet på mig. Genast och nu på en gång ska jag ringa till förlaget och föreslå att vi klipper upp romanen A & E i delar, lägger till en ljudfil med intervjuer med karaktärerna och så får vem som vill skriva slutet, stoppa det där slutkorrekturet NU. Just nu talar Cecilia von Storkirch om skitlöner för bibliotikarier och eftermiddagen, jag längtar och så är den ju samtidigt här. Massor kvar, mix n' match i sant salig blandning, nästa gång bör ni alla vara här och då kommer det att behövas ett helt cirkustält så mitt i meningen med livet är det!

Inga kommentarer: