tisdag 27 januari 2009

Skriva i cirklar

Jag ska gå på kurs, skrivkurs. I hemlighetens namn vet jag att det finns andra författare som fortsätter att göra det, bygga ut sin verktygslåda för blir den proppfull kan man alltid köpa större. Jag ska lära mig hantera spänning, "det här manuset har ju allt, utom spänning förstås" sa min agent om mitt försök till något häpnadsveckande, så nu bär det iväg. Skrivarakademins fördjupningskurs i Krim och thriller, dispens till fördjupningen har jag tillskansat mig genom två terminers Författarskola. Vi i Sverige är jätteduktiga både på att läsa och skriva, och jag är lite nervös fast jag egentligen vill skriva om mörkrets andra avigsida - kan man älska den som är dum om man vet att den är dum på riktigt? Har läst att min lärare dricker Coca-cola för att hålla sig vaken under lektionerna, undrar om jag ska ta med mig en flaska till honom eller om det likställs med ett äpple till fröken?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite avundsjuk;) Jag vill också gå hos Sören:) Men det är inte alla förunnat;( Lycka till med din bok!

Lina Forss sa...

Inga-Lina, åh vad det var roligt och vilken tur att jag inte tog med någon Coca-Cola för han dricker ju Pepsi! Tack snälla, med hjälp av mina nya kursvänner så hoppas jag.