måndag 12 januari 2009

Brott och belöning

Måndag, ny bok, så enkelt det låter. Vilken tur att julen behövde städas ut innan jag hann fram till datorn. I yrket författare ingår självrannsakan i arbetsbeskrivningen. 24 timmar tog det innan jag var tvungen att kika igenom det slutredigerade manuset av Agnes hjärta Edward, två upprepningar, ett stavfel, sedan gick jag på basketmatch och fick tag i en livslevande kriminalkommissarie att bolla ont uppsåt med. I den nämnda A hjärta E söker sig flickan Lisbeth reda på en egen Leif GW, inte för att hon behöver en krimmare men väl en stark och stadig surrogatpappa. Jag i min tur behöver en krimmare till trovärdighet och kittling inför den där boken jag aldrig började skriva idag. Men roligt hade jag där på basketläktaren, tänk vad man kan hitta om man bara söker.

Inga kommentarer: