söndag 8 mars 2009

Kommentaren och frågor - Jippi!

På mitt förra inlägg fick jag en kommentar av Lola. Hon skrev en klokt inlägg att man inte jämföra sig med andra. Det jag menade i min blogg var att man ibland jämför ett färdigt resultat med ett utkast eller manus. Mycket orättvist naturligtvis. Har märk samma sak när jag fuskat i att måla. Först tycker jag det är dåligt för jag jämför med det jag målat av (verklighet eller foto), sen när jag bara har tavlan (och glömt hur det skulle se ut) tycker jag det är bra, då ser jag färgerna och glädjen.

Föreläsningen jag höll i veckan var jätterolig, det blev bra stämning och många, många frågor om kattbeteende. Kul!

Att skriva är så mycket, först det ganska ensamma skrivande sedan andra mer socila aktiviter som föreläsningar och bokförsäljning som båda är möten med läsare. Det är det allra bästa.

Inga kommentarer: