torsdag 26 mars 2009

Agnes hjärta Edward finns!

Demonjakt kan gå till så här, men det är ovanligt och få dagar förunnat. Att det blir dubbel pott är nästan orimligt, men igår skedde det. Annika Seward Jensen från mitt förlag ringer och säger att min bok finns, den är så färsk att den nästan är varm. Tjatar gör jag, för att få ihop två ex; ett till mannen, ett till pappa. Parkerar gör jag omgående på en gata med massor av massor av lediga platser i Stockholms innerstad, även det väldigt ovanligt men jag har inte tid att misstänka. I nästa stund säger Annika att hon tycker om mitt nylevererade manus. Det gör mig trygg i över ett år till. Tjolaho. Så sitter vi ute och det är något märkligt med våren, den är ljus och klar men fan så otillgänglig uppe på Observatoriekullens topp, det är snö under fötterna och iskalla minusgrader. Men det gör inget, inte parkeringsboten som ett brev på posten heller. Åker hem till soffan, när satte jag mig i den senast, innan jag ens har fått middag på bordet, boken bredvid som en liten solvarm katt. Fast det var nog ändå ingen riktig demonjakt, jag behövde ju inget skriva igår, det var ju redan gjort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad jag glädjer mig med dig, Lina!

Varmaste kramar från Helsingborg där krokusen blommar som små solar i rabatterna. Och jag snart ska avtjäna fängelsetraff för stöld av Femina på läkarmottagning! Puss! Ingela