onsdag 25 mars 2009

Hur jagar ni bort demonerna som hindrar er att skriva?

Hur jobbar du egentligen? Den frågan får jag ofta. Vanliga dagar sitter jag vid skrivbordet, många timmar. Funderar och skriver. Ofta är det ganska vanliga skrivdagar. Ibland vaknar jag och allt är fel. Lusten finns inte. Ibland går jag längs kajen då, med snabba steg och Dido i min iPod. Efter ett tag lugnar sig stegen, det känns bättre, demonerna håller inte mitt tempo.
Bad kan hjälpa, jag dränker demonerna i hett vatten.

Bloggen är en startmotor för övrigt. Jag samlar ihop mig, börjar skriva. Jag älskar att få svar, gärna på bloggen. Blogga gärna med mig! Jag blir glad av det.
Jag skrev om det här på min egen blogg /http://evaswedenmark.blogspot.com/
Nu är det flera som funderar på hur man jagar iväg demoner. Dammsugare verkar vara ett populärt sätt. Och vad ska man ha i hörlurarna? Nina Simone, Dido, ja vad har ni? Hur gör ni med era demoner när de vill hindra er från att skriva? Svara gärna, här eller på min blogg! Jag är nyfiken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eva!

Har lämnat kommentar under inlägget om demoner i din blogg!

/ Ingela