fredag 17 april 2009

Hallå, hallå, det är dags nu!

Limbo är en liten plats, en transportsträcka, kanske en hängbro, där jag står, stampar, klänger, vankar. Jag ska ge ut en bok, ungefär som om ingen har gjort det tidigare. På Världsbokdagen, ungefär som om en ny bok, denna dag, kommer utgöra något märkvärdig. Men det är den, för den är min och så himla enkelt är det inte att få till det. Så jag ska klättra uppför Katarinahissen, eller så åker jag för tio kronor om inte priset har gått upp, stå där uppe på bron och även om jag skriker i motvind så kommer åtminstone jag att höra: hallå, jag har skrivit en bok och nu är den här.

2 kommentarer:

Caroline sa...

You´ll be fine - du är en sådan supertalang. Lova att du aldrig slutar att skriva!

Ingela sa...

NU är det äntligen dags! Säger stort "LYCKA TILL" nu 1 ½ timme före det officiella utgivningsdatumet! Kom ihåg vad jag har sagt, Lina!

Stor kram!