fredag 24 april 2009

Back in business

Ibland går det fort. Det var väl i förrgår jag skrev om Cokes problem med utländsk valuta och effekterna det fick. Men nu Coca-Cola är tillbaka och deras lastbilar rullar i trafiken igen, männen sliter med sina kärror, och affärer och restauranger säljer den svarta drycken. Och jag kan åter ansluta mig till Coke-sidan av livet. Det enda som inte är som vanligt är priset. Som jag skrev höjde Pepsi priset till det dubbla när de blev ensamma om att sälja svart läskedryck från USA. Nu när Coke är tillbaka trodde jag att priset skulle återgå till det gamla. Men icke sa Nicke. Här hade man tydligen upptäckt att folk var beredda att betala betydligt mer än man tidigare trott. Så vi har kvar det dubbla priset, men vi kan i alla fall välja på två olika sorter.

Magnus Ljunggren

Inga kommentarer: