fredag 29 maj 2009

Att komma ut som bra

Roligt att tala, det är ju det, tiga är inte alls guld! Igår var jag i glada författarvänners lag och boktipsade i en boklåda, och så glad jag blir av att få göra något jag kan. Inte just boktipsa, det kan vi alla lika väl och jag kommer aldrig att sluta häpnas över att en enda bok kan väcka sådan ha-lust bland 3,5 miljoner titlar som någon boksajt erbjuder på sin hemsida, men att faktiskt stå upp och göra det och få människor att skratta. Några lyssnande öron gömde sig förstås bakom pelare och bokhyllor, vi människor vill gärna få bestämma själva över den ynka lilla tid av dygnskakan som inte är styrd, men flera åhörare såg jag faktiskt le riktigt hjärtligt åt sådant jag sa. Jag vet jag vet, livet är ett pussel och det saknas skitmånga bitar: se dig själv men glöm inte andra, jante men lev ditt liv så som du måste innan det blir försent. Idag kommer jag ut och säger att jag tycker om att tala inför andra och det får jag säga för då mår jag bra. Alla är bra på något.

Inga kommentarer: