tisdag 24 februari 2009

Svårt att få tid att skriva

Tänkte när jag började blogga att jag bara skulle skriva när jag gjorde något relaterat till böcker. Ja inte läsa andras böcker, det gör jag jämt på ledigt tid (just nu med stort nöje Sue Monk Kidd) utan något kring mitt eget skrivande. MEN man måste ju försörja sig också och jag gör det med att konsulta, och där är det aldrig ett stilla sommarregn utan för mycket eller för lite. Ett bra tag har det varit ösregn, mycket bra för plånbok och trygghet men mindre bra för att komma vidare med mina skrivarambitioner.

Vad gör jag nu på bloggen? Jo jag har snart klart ett manus att skicka in, spännande att se om det leder till något. Nästa onsdag ska jag prata kattbeteende hos Medborgarskolan i Stockholm, det ska bli kul. Ut och träffa läsare och nyfikna och få svara på olika frågor. Att svara på kattfrågor är jättekul det gör jag regelbundet på HJs Kattsajt.

Bäst nu att fortsätta med manuset så att det blir något. Konstigt hur osäker man känner sig, man jämför ett eget manus med andras färdiga böcker och undrar om det håller. Jag känner mig osäker nu för jag gör inte exakt samma som tidigare. Ny målgrupp eller nytt ämne, ja det kanske jag kan berätta om senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Man ska nog inte jämföra sig med andra. Fast det är ju lätt att säga...
Var inne lite och skrev på inspirationssidorna på författarcentrum. Beslöt mig för att inte läsa några andras texter innan jag själv skrev. Ville vara fri från påverkan. Det känns mycket bättre då märkte jag. Och det var roligt. Det var länge sen jag skrev något alls.