onsdag 2 september 2009

Kina-Lina

Vi måste åka till Kina, sa Maria Ernestam när det var maj och drog med mig åt resebyrån till. Jag kan inte, svarade jag men kom inte på varför jag inte skulle kunna åka så långväga. För att luften är förorenad, för att svininfluensan finns, för att jag inte kan kinesiska eller för att barnen skulle vara mig för långt borta? Jag tror att det sista var det första. Resfeber, nu vet jag precis hur den ser ut. Passet till exempel, det kollade jag inte efter förrän jag stod på Arlanda och öppnade mitt resekonvolut. Men det låg där med sitt nya visum, vi kom fram och luften skulle ju ändå till att andas. Och i Peking fanns det lika många cyklar som svenskar i Sverige och vi klarade oss bra, förvånansvärt bra. Åk till Kina om ni får frågan eller helt enkelt bara slås av idén, det är vansinningt roligt och värt att spara varenda slant till!

1 kommentar:

Ingela sa...

Ja men så kul att se dig här också! =) Har troget väntat hela sommaren...